Gert Herms en Jeffrey van der Zandt winnaars individueel kampioenschap.

Op vrijdagavond 3 juni werden de finales van het individueel kampioenschap gegooid in café de Zwetser.

Dit jaar stonden er weer veel nieuwe deelnemers op de finale avond ten opzichte van vorig jaar. Titelverdediger Raymon Dijkman ( superklasse ) en Niels Kuilder hadden in de superklasse de finale avond weer gehaald. In de recreatieklasse alleen Twan Klaver.

In de recreatieklassen gingen de halve finales tussen Twan Klaver tegen Mark Smid en Albert Dolstra tegen Jeffrey van der Zandt. Mark won zijn halve finale net met 3-2 van Twan. De andere halve finale was net zo spannend waarin Jeffrey uiteindelijk met 3-2 won van Albert.

In de finale wist Mark in het begin met 2-1 voor te komen, maar uiteindelijk trok Jeffrey de partij naar zich toe en won met 4-2 in legs.

Bij de superklassen gingen de halve finales tussen Gert Herms tegen Oscar Porre en Niels Kuilder tegen Rick Schaafsma. Gert wist zijn partij overtuigend te winnen met 2-0 in sets ( 3-0 en 3-1 ). Niels wist zijn eerste set met 3-2 te winnen van Rick. De 2e set ging naar Rick met 3-1. De beslissende set werd met 3-1 gewonnen door Niels.

In de finale won Gert de 1e set met 3-1. Vervolgens wist Niels set 2 ( 2-3 ) en set 3 ( 1-3 ) te winnen. Tevens gooide Niels nog een 141 finish in set 3. De 4e set ging naar Gert met 3-2. De laatste set ging met 3-1 naar Gert en daarmee voor de 1e keer individueel kampioen.

Winnaar recreatieklasse Jeffrey van der Zandt :

2016 rec winnaar

Winnaar superklasse Gert Herms :

2016 sup winnaar