Voorwoord seizoen 2017-2018

Vorig seizoen zijn we binnen de DVS geëindigd met 40 teams. Dit seizoen gaan we van start met 42 teams. 3 teams zijn gestopt ( Zwetser 88, Caramatch en Het Lamme Pijltje 2 ) en er zijn 5 teams bijgekomen ( Krolsbergen 3, Rock n Rule, Mik 'm dr in 5, Mik 'm dr in 6 en De Bosrand Basterds ).

De indeling voor het 1e seizoen van 2017-2018 is nu 6 divisies van 7 teams. Dit heeft tot gevolg dat in niet alle divisies van vorig seizoen de nummer 2 gepromoveerd is naar een hogere divisie. Verder zijn er in enkele divisies naast de nummers 7 en 8 meerdere teams gedegradeerd naar een lagere divisie.

Het promotie / degradatie beleid voor komend seizoen is, mits met behoud van het huidig aantal teams / divisies,  dat de nummer 1 promoveert en de nummer laatst degradeert.

In alle speellocaties geldt nu een oche ( drempel / opstand ) plicht voor de dartbanen. De meeste speellocaties hadden dit al en de overgebleven locaties hebben dit inmiddels ( voor de 1e speelronde ) ook voor mekaar. Verder is er voor elk dartteam een nieuwe dartbord beschikbaar voor komend seizoen. Deze worden in de komende dagen afgeleverd bij de speellocaties.

Het speelschema zal in de komende dagen ook online komen. De indeling van de teams is inmiddels al wel te zien op de site. Graag nog het verzoek aan de teamcaptains om de gegevens van hun team te controleren en "fouten" te melden bij de webmaster ( Klaas Veenstra ).

Het bestuur wenst iedereen een sportief en gezellig dartseizoen toe.

Programma van december

17 Ice Dart koppel toernooi - Markt Steenwijk
18 Algemene Leden Vergadering
20 Competitie