Verslag 1e ranking 2017 / 2018 + uitslagen

Afgelopen vrijdagavond 15-12-2017, stond de 1ste ranking voorronde van het nieuwe seizoen weer op het programma. Dit jaar met een iets andere opzet, om het voor een ieder interessant te maken om weer deel te nemen aan deze mooi opgezette ranking. Deze editie zijn er ook avondprijzen te verdienen en zal er op de finale avond gespeeld gaan worden met een winnaars- en verliezersronde. Voorwaarde om mee te doen aan deze finaleavond, is dat men minimaal 3 voorronden dient te gooien.

Deze avond werd er begonnen met een deelnemersveld van 14 spelers. Er werd gespeeld in 2 poules van 5 en 1 poule van 4.

In Poule A plaatsten Chris Boxum en Erik Klaver zich voor de winnaarsronde, in Poule B waren dit Leonard vd Heuvel, Robert Eleveld en Patrick Jansen en in Poule C mochten Pascal de Lange, Johnny Dekker en Harm Jan van Rosmalen zich melden in de winnaarsronde. De verliezersronde bestond uit de volgende spelers; Klaas Veenstra, Cindy Zeefat, Simon Groen, Sander den Hartog, Berrie van der Linde en Henk Oost.

De finale van de Verliezersronde werd gespeeld door Sander den Hartog en Henk Oost. Sander wist deze finale te winnen met 4-1 van Henk, door onder meer een 14-darter te gooien.

Er zaten ook in de winnaarsronde weer mooie partijen tussen. Uiteindelijk plaatsten Leonard van den Heuvel en Patrick Jansen zich voor de finale. Leonard had daarvoor van Erik Klaver en Johnny Dekker gewonnen. De weg van Patrick ging langs Harm Jan van Rosmalen en Robert Eleveld.

De finale was een éénzijdige partij van Leonard. Patrick raakte geen triples meer. Deze finale werd dan ook dik verdiend met 5-0 gewonnen door Leonard.

Het was bovenal een gezellige avond en wij hopen jullie en vele andere 19 Januari 2018 weer te zien bij café de Zwetser voor de 2de ranking avond. Opgave kan via whattsapp of SMS op 06-20966306.