Verslag Finaleavond ranking seizoen 2017-2018

Vrijdagavond 25-05-2018, was de Finaleavond van het ranking seizoen 2017-2018. De eerste 16 spelers hadden zich geplaats voor de finalepoule in de Winnaarspoule en de overige darters die minimaal 3 keer mee hebben gedaan in de voorrondes, mochten aantreden in de Verliezerspoule, waar ook mooie prijzen gewonnen konden worden. Helaas door omstandigheden dit late verslag, maar mij is altijd verteld: beter laat, dan nooit.

De einstand van het ranking seizoen is op naam geschreven van Leonard van den Heuvel. Hij wist tijdens de laatste voorronde, genoeg punten te verzamelen op Robert Eleveld voorbij te stevenen.

Robert werd tweede en Patrick Jansen 3de. Deze heren konen een mooi bedrag tegemoet zien en Leonard mocht ook nog eens de Grote wisselbeker in ontvangst nemen. Van harte gefeliciteerd heren!

De 1ste 4 van de eindstand werden poulehoofd. Dit waren bovengenoemde 3 en Erik Klaver. Er werd gestreden in 4 poules met 4 darters in de winnaarspoule. In de Verliezerspoule werd gestreden in 2 poules van 3.

De nummers 1 en 2 in de Winnaarspoule gingen door naar de KO fase WR, de nummer 3 stroomde in bij de KO fase van de VR. Voor de nummer s4 van de winnaarspoule en de nummers 3 van de verliezerspoule, eindigde het avontuur na de poules.

Zowel in de winnaarspoule als in de verliezerspoule werd er BO-7 gegooid.

Na een soepel verlopen avond, waarin de partijen elkaar snel opvolgden, waren het Robert Eleveld en Patrick Berghuis die het tegen elkaar opnamen in de WR. Patrick wist deze Finale met 6-3 van Robert te winnen. Patrick versloeg hiervoor nog maatje Wouter van de Vegt en Jeffrey van der Zandt. Robert behaalde de finale door van Pascal de Langen en Pieter Veter te winnen. Pascal de Lange en Wouter werden hierdoor gedeeld 3de. Al deze mannen konden een mooi gevulde envelop tegemoet zien en voor de nummers 1 en 2 waren er ook nog mooie bekers geregeld.

In de Finale van de verliezersonde troffen Leonard van de Heuvel en Erik Klaver ( de nummer 1 en 4 van het eindklassement) elkaar. Leonard wist deze finale met 5-0 te winnen van Erik. Leonard versloeg Sander den Hartog en Johnny Dekker, Erik behaalde de finale door van Brian Slagter en Rick Lubbinge te winnen. Nummer 3 en 4 in de VR werden Brian Slagter en Sander den Hartog. Ook al deze heen konen een mooi bedrag ontvangen en ook voor de nummers 1 en 2 van de VR waren er 2 bekers te verdelen.

Bij deze, willen wij als organisatie alle prijswinnaars nogmaals feliciteren en alle deelnemers aan dit ranking seizoen bedanken voor hun aanwezig- en gezelligheid!

Als laatste willen wij ook onze sponsors bedanken, door hen, konden wij mooie prijzen aanbieden. Hiervoor speciale dank voor DARTSVERENIGING STEENIJK, DE KARRE en CAFE DE ZWETSER

Al met al hebben wij over het hele seizoen toch zo’n  € 1250 kunnen verdelen!!

Wij hopen jullie allemaal in het nieuwe seizoen weer te zien, nogmaals BEDANKT!!

p.s. denk ook aan de zomeravondcompetitie welk in cafe de Zwetser wordt gehouden. Voor data en tijdstip, houd de Zwetser op facebook in de gaten.